Bästa Emil!
Så mycket minnen och roliga saker som vi gjort och upplevt tillsammans. Med dig mådde man bra och det var aldrig tråkigt. Alltid glimten i ögat och ett härligt skratt.
Vila frid kompis ♥️
Vila i frid goa Emil
Vila i frid, fina Emil.
Våra varmaste tankar till familjen.
En sista hälsning Emil.
Vila i frid.
Styrkekramar till dig Sofia och familjen ❤️
En sista hälsning Emil, vila i frid, du finns för alltid i minnet! ❤️
Vila i frid kära Emil
Emil. Du var en synnerligen exceptionell man. Varm, pillemarisk, finurlig, med glimten där och hjärtat grundat på absolut rätt ställe. Jag har älskat så att få ha lärt känna dig genom min vuxna liv, mången fina stunder har det blivit tillsammans med dig och vännerna.
Ett roligt minne är när du - konstnären i kompisgänget - skapade en stämpel, som vi sen använde med UV-stämpelfärg för att planka in ett 20-tal kompisar in i Uppsalas nationsliv under Valborg 2001... Mycket som hände under detta Valborgsfirande; Anna & Markus blev kära, Fyllebo brann, Fia var med oss och många fler därtill. Älskar detta minne bland många.
För mig är du glädjen Emil. Kram till dig fina fina du - och vila i frid. Saknade efter dig är stor.
Emil,
eftertänksamma samtal, rolig dans, fin musik och ett stort generöst hjärta. Vissa människor fortsätter att inspirera långt efter att kontakt och umgänge upphört. Du Emil var en sån, för mig. Minnet är ljust.
Mina tankar går särskilt till Emils familj, så ledsen jag är, att ni inte fick ha kvar Emil längre i era liv.
Till Emils närmsta vänner, jag tänker på er, ta hand om varandra i sorgen.
Vila i frid Emil
Ett hjärta av godhet har slutat slå
Men minnena lever kvar ändå
Med värme och tacksamhet
Vi minns dig
Vila i frid
Kära Emil. Är så tacksam för att ha fått vara en liten del av din väg genom livet. Svårt att greppa att du vandrat vidare, men minns med värme allt du var och delade med din omgivning. All kärlek till hela stora familjen, jag tänker på er mycket.
Tack för allt Emil, du är saknad ❤️
Emil, din kämpe. Vila nu i frid.
Du livsglada positiva energiknippe med glimten i ögat
och med ditt härliga bullrande skratt.
Med hammare, spik och äpplen i din hand.
Alltid med smarta lösningar i ditt snickeriarbete
där ingenting var omöjligt.
Saknaden är stor och vi är så ledsna.
Varma styrkekramar till hela familjen
Lise och Lennart
På andra sidan stjärnorna ligger Nangijala.
Där är sagornas tid och lägereldarnas värld.
Där är äventyr från morgon till kväll.
Nu är det din värld.
Tusen takk for alt Emil. Vi føler med familien
Sov i ro🕊️❤️
Du kommer att saknas av många
Varma kramar och tankar till familjen ♥️
Varmt var ditt hjärta
Och glatt ditt sinne
Ljust och soligt
Lyser ditt minne
Vila i frid
Du var den sortens människa som fick ett rum att lysa upp bara genom att finnas där. Din aura var något alldeles eget – svår att sätta ord på, men omöjlig att missa. Du hade en godhet i dig som var äkta och sällsynt. Aldrig ett ont ord om någon. Alltid en plats för andra i ditt hjärta.
Våra minnen tillsammans bär jag med mig som en skatt. Skrattet, stunderna på Jakobsgatan, det var magi, allt vi delade – det är mitt för alltid. Världen är lite fattigare utan dig i den. Men vi som fick äran att känna dig är så mycket rikare för att du fanns. Vila i frid, fina Emil. Jag saknar dig ❤️
Emil. Känner en sån otrolig sorg att inte längre kunna få prata med dig. Höra din skeva humor. Se ditt leende.
Jag har så många fina och oförglömliga minnen från våra tonår tillsammans dig med grabbarna. Din lägenhet där vi delade oändligt mycket skratt.
Du har ett hjärta av guld och en positivitet som väldigt få besitter.
Mina tankar går till familj och dina närmaste anhöriga.
Du kommer alltid finnas i mitt hjärta Emil. ❤️
Tack för laget.
Flertal fina minnen av en levnadsglad Emil. Vår skorsten
är ett bestående minne av en hantverksskicklig Emil.
Tack för allt!
Sov i Ro ❤️
I vårat minne alltid bevarad med värme och glädje🕊️
Du älskade ödmjuka sympatiska humoristiska människa..
Fina Emil
Vila i frid Emil 🕊️
Mina tankar går till familjen.
Anna, Vava, Adam
Filmkamraterna
Vila i frid Emil ❤️
Mattias
Ingemar
Robin
Vännerna i Äppeldalen
Tack för alla glada minnen Emil.
Lisbeth
Peter o Anna
Patrik o Marleen
Andreas o Jennifer
Joachim o Ingela
Hvil i fred, du vil altid forblive i vore tanker.
Kærligst Eva, Jacob, Em, Alexander og Kim
Tack för de stunder vi fått dela med dig och din goa familj.
Vi kommer minnas goda nyårsmiddagar,
gitarr och sång i höskrindan på väg till midsommarfirande,
ditt lugn, smittande skratt och dina karaktäristiska röda lockar.
Vila nu i ro i Nangijalas äppeldalar.
Vårt varmaste deltagande i er stora sorg.
En sista hälsning
Det finns ett tjärn med orörd skog
Ett tjärn som ler och ger mig ro
Det finns ett vatten svart som i natt
Det är där jag hämtar kraft
Vi minns Emil med värme
Med varmt deltagande
En sista hälsning
Kära Emil
Tack för alla fina pratstunder.
Ett samtal med dig förgyllde alltid dagen.
Vila i frid❤️
Varma tankar och kramar till er i Familjen
Fina fina Emil ❤️
Tack Emil för alla ljusa minnen
Tack för alla ljusa minnen
Ditt minne lever kvar, våra varmaste hälsningar
Ett sista tack och farväl med de varmaste kramar till dig på vägen och till Sofia och barnen. I ljust minne bevarad.
Vila i frid kära fina Emil
Vila i frid Emil
Ditt minne lever
Vila i frid
Tack för allt käre Emil
Vila i frid
Saknaden efter dig är så stor Emil. Konstigt vore annars, har aldrig mött någon annan med den härliga energin och värmen. Ingenting kändes omöjligt när man hade dig med.
Fina Emil!
Emil har under hela sitt liv varit en engagerad del av idrotten i Klässbol. Med sitt glada humör, sitt stora engagemang och sin omtanke om andra gjorde han avtryck hos många människor. I Stavnäs IK bidrog Emil med stort engagemang i styrelsen och inom barn- och ungdomsverksamheten.
Vi kommer att sakna Emils positiva energi, hans vilja att alltid ställa upp och hans förmåga att se möjligheter i varje utmaning. Klässbol och Stavnäs IK har förlorat en viktig drivande kraft och en mycket uppskattad vän.
Emil lämnar efter sig ett starkt arv av gemenskap, engagemang och framtidstro. Våra varmaste tankar går till hans familj i denna svåra stund.
Tack för allt du gav oss, Emil. Du kommer att vara djupt saknad och varmt ihågkommen.
/Styrelsen, Stavnäs IK
Snacket, skratten, musiken - Mandalorian och Zombie Zoo: tack Emil...
Kommer alltid minnas allt roligt vi gjort tillsammans, glömmer dig aldrig.
Varmaste hälsningar
En inspiration för oss alla att leva fullt ut! Har bara en växel å de MAX - Emil❤️
Emil
Generös, äventyrlig och du fångade dagen. Nu på färd mot nya galaxer. För alltid ett solsken i våra hjärtan. Vi saknar dig oändligt.
En sista hälsning
Fina Emil, för alltid älskad och enormt saknad.
Du finns i våra hjärtan
Himlens hav har ingen strand
Bara ljus
Tack för alla ljusa minnen
Evigt saknad och i minnet alltid bevarad.
Tack för din glöd, inspiration och nyfikenhet.
Vila i frid.
Emil, du var inte bara en fin vän.
Du var vår inspiratör, glädjespridare, en härlig hårkalufs och framför allt någon som alltid fanns där.
Du förstod.
Du såg lösningarna när vi andra såg problem. Som planerare, snickare, designer och byggekonom hjälpte du oss att förverkliga våra idéer, samtidigt som du höll oss på jorden med ditt ibland lite väl förståndiga tänk.
Du lämnade ett större avtryck i våra liv än du kanske någonsin själv förstod.
Och Billie vill be om ursäkt – igen – för att hon älskade dina skor lite för mycket.
Du är oerhört älskad och djupt saknad.
Vi kommer alltid att bära dig med oss, och ditt skratt kommer för alltid att sitta kvar i våra väggar.
I ljust minne bevarad
Vila i frid
Vila i frid
Vila i frid
"Så liten plats en människa tar på jorden.
Mindre än ett träd i skogen.
Så stort tomrum hon lämnar efter sig.
En hel värld kan inte fylla det."
Vi tänker på er!
Vårt varma deltagande
Vila i frid. Du otroligt fina, positiva person och kämpe. För alltid saknad. <3
Vi saknar dig.
En sista hälsning! Tänker på dig och dina närmaste.
En sista hälsning.
Vila i frid
Vila i frid, du var en av dom bästa.
Vila i frid
Vårt varma deltagande
Emil,
Tack för alla fina stunder då vi setts under våra somrar i Östra Rud och Näbbol.
Du kommer vara oss saknad men med värme och i glädje, för alltid ihågkommen.
Varmaste hälsningar till din familj,
En sista hälsning.
All omtanke till Er i familjen.
I ljust minne bevarad. Våra tankar går till familjen.
I ljust minne bevarad
”I want something good to die for
To make it beautiful to live”
Qotsa
Ditt minne lever
Vila i frid
Tack för alla ljusa minnen
Vila i frid
Vila i ro
En sista hälsning
Tack för alla ljusa minnen. Vila i Guds glädje.
Emil är en av de finaste människor jag vet.
En sista hälsning
Fina, bästa Emil!
Så saknad du är! Du lyste alltid upp hela bygden med din närvaro, värme och engagemang!
Tack för alla fina minnen, du kommer alltid vara med oss!
Varma tankar och kramar till hela familjen från oss
I ljust minne bevarad
We got to know Emil and his family only two years ago, yet he made an impression as if we had known him much longer. He welcomed us with a natural warmth—inviting us to an unforgettable Midsummer dinner outdoors and opening his home to us, a home that also carries my own family’s history.
Emil had a strong joy for life. He was charismatic, curious, and always on his way toward the next adventure. There was an openness in him that made you feel welcome, seen, and included.
We will miss him deeply. And today, our thoughts and prayers are especially with his wife, Sofia, and children, Henry, John and Kerstin who carry the greatest weight of this loss.
We carry with us his warmth, his laughter, and the memories he gave us. They will remain.
I ljust minne bevarad
En sista hälsning. Tack för alla ljusa minnen!
Så alltför kort blev ditt liv, Emil!
Våra tankar går till familjen.
Ditt minne stråler lyst. Tusen takk for alt du var!
I ljust minne bevarad
En sista hälsning
I ljust minne bevarad
Vi minns dig med värme.
Lutar mig tillbaka, ser mot solen, tänker på dig och ler.
I ljust minne bevarad
Det finns något bortom bergen,
bortom blommorna och sången…
En sista hälsning och ett varmt deltagande
En sista hälsning
Vila i frid
Vila i frid Emil, aplarna i Äppeldalen kommer alltid att blomma!
Värt allra varmaste deltagande
Tack för alla ljusa minnen Emil
Tack för alla ljusa minnen
Vila i frid
I ljust minne bevarad
Tack för alla ljusa minnen
Tack för alla ljusa minnen
Sov i ro
En sista hälsning
Vila i frid
Tack käre Emil!
Vila i ro
Du är oändligt saknad❤️
Sov i ro kära Emil♥️
Tack för alla ljusa minnen
I ljust minne bevarad
En sista hälsning
Sov till vindarnas smekande sång
Sov under grönskans mjuka fång
Sov ifrån sorgen, oro och strid
Sov i underbar frid
Tack för alla ljusa minnen, alla fantastiska byggprojekt och samtal
Livets slut kan ingen hindra men vackra minnen kan med tiden sorgen lindra.
Kram Lena skolsköterska
Din röst, dina projekt, din glädje. Det är så vi minns dig. Vi ses i Nangijala, Emil.
Sov gott
Vi saknar dig, men du
kommer alltid att
vara med oss.
Älskade Emil!
Vi saknar dig. Vi älskar dig. Vi ses igen älskade Emil
I ljust minne bevarad
Vårt varma deltagande.
Tack för all glädje och engagemang du spred omkring dig.
Ditt ljusa minne lever kvar.
Vila i frid.
Vi är verkligen ledsna för er förlust av Emil. Det finns inte riktigt ord som kan uttrycka hur överjävligt livet kan vara ibland. Så vi skickar kärlek till familjen.
I ljust minne bevarad
En sista hälsning
En sista hälsning
Vila i frid
Vila i frid
Sov i ro Emil
Tack för allt
I ljust minne bevarad
Ett sista tack och farväl!
Vila i fridTack för alla ljusa minnen
Tack för alla skratt och fina minnen, du kommer aldrig att glömmas.
Tack för allt du gav och allt du var.
Ditt minne lever för alltid.
Tack för skratten. Tack för musiken. Vila nu vackra själ.
Vila i frid Emil
En sista hälsning från mig, Andreas och barnen. All kärlek till Sofia, Henry, John och Kerstin.
Ditt minne kommer leva länge. Du var en fantastisk människa på många sätt.
Ditt minne lever
I ljust minne bevarad
Tack för alla ljusa minnen
I ljust minne bevarad
Snickra vidare däruppe bästa Borka❤️
I ljusaste minne bevarad, sov i ro
Alla tankar till er i familjen från oss alla på förskolan Bäckleken, både personal och rektor
Vi saknar dig
I ljust minne bevarad. Tack för allt fint du gjort.
En sista hälsning
Vila i ro